poniedziałek, 17 marca 2008
wymiana oleju..
Wymiana oleju w aucie $26 ! Coraz gorzej w USA ,wysokie ceny ,za benzyne 3 ,25 $ za galon ( okolo 4 litry ).Bezrobocie wysokie , ceny domow spadaja , gielda idzie w dol, zloto w gore.Nie ma na czym zarobic !Kupisz dom , taniej obecnie , ale kiedy go sprzedasz drozej ? A podatek od domu tzreba placic ! Bush daje kazdej rodzinie 1200 dolarow obnizki w podatkach ( single 600 )To nieco pomoze ludziom , ale z kolei padl duzy Bank i to jzu moze byc ..zle ! Wykupil go J.Morgan Chase Bank , ale z rzadowa gwarancja . Tak wiec wladza ratuje gospodarke na wszelkie sposoby.Jak dlugo ? Ta dawna , bogata Ameryka zanika.Strajkuja pracownict Axle , ( produkcja osi do aut GM na ogol ) atym samym stanel produkcja 30 zakladow pracy GM ( General Motors ) Chodzi o pieniadZe , ale tez i o to ze firma chce placic nowym pracownikom 15 dol a nie 27 na godzine !Tym sposobem Axle chca sie ratowac przed finansowym krachem. Kto wygra ? Strajk jest w miejscowosci Hamtramck , dawniej slynne polonijne centrum. fabryka olbrzymia , w kolorze blue .Tuz obok autostrady I-75 , w srodku miasta Detroit.3600 pracownikow .Przez nich GM musial zwolnic juz 20000 ! Good morning Ameryka , obudz sie z e zlotego snu !Obudzcie sie robotnicy ,27 dol na godzine to niestety juz za duzo.
20:35, wdomanski
Link Dodaj komentarz »
Zakładki:
Komuchy
Sluzba zdrowia