wtorek, 31 maja 2016
Katolicyzm
Chrzescijanskie wojsko polskie, chrzescijanskie media z TV na czele , chrzescijanska szkola czyli matura z religia. I to niby nic zlego. Tyle ze powoduje to wiele nie zaplanowanych strat w Polsce. Bo tak naprawde chodzi czasami o antysemityzm. ale zalozmy ze nie. Szkoly Za duzo religii w szkolach oznacza spadek ich poziomu, bo mniej chemii, fizyki itd Usunie sie nie wierzacych nauczycieli, to tez strata. Gdyby jeszcze uczono madrze, gdyby mlodziez musiala "czynic dobre uczynki" aby zaliczyc dobre stopnie z religii. to moze bylby to plus. Chrzescijanskie wojsko Tu podobnie, usunie sie nie wierzacych oficerow. Kapelani beda mieli za duzo do powiedzenia. Ogolnie, panstwa religijne z czasem popadaja w ruine. Powstaje czarny komunizm.Dyktatura. Wpadlismy w skrajnosc tak jak komunisci. O czerwonej Komunie czytajcie moje ksiazki Walerian Domanski www.DomanskiBooks.com
02:09, wdomanski
Link Dodaj komentarz »
piątek, 27 maja 2016
Wspolnota polska
Jutro zaczyna sie na Florydzie w Miami Zjazd Nauczycieli Polonijnych. Wykladowcy z Polski. Wspolnota Polska zapewnia im swietne, drogie hotele, zarcie i przeloty z Polski. Za darmo! Wielu nauczycieli polonijnych z USA nie przyjezdza bo wykladowcy nie maja pojecia o warunkach nauczania w USA. Z drugiej strony Wspolnota Polska zebrze o forse dla dzieci z Rosji aby mogly przyjechac do Polski do Pultuska na kursy jezykowe. Wstyd, hanba, marnowanie pieniedzy. Prezesem Wspolnoty jest Longin Komolowski. Pewnie wkrotce PiS go zmieni na swego czlowieka
02:05, wdomanski
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 26 maja 2016
kosciol w polityce
Czytam ksiazke "Dzieje Polski" napisana i wydrukowana dawno temu w USA dla Polonii. Widac w tym "prawie dobrym" podreczniku dla polonijnych szkol wplyw kosciola. Otoz jest duzo szczegolow typu,... ze papiez wyslal krolowi polskiemu taki to a taki prezent. Ze szkoly jezuickie w Polsce byly doskonale. (Z kolei znalazlem opinie ze byly jednak nie takie dobre i nieco zbyt religijne). No i duzo tu przesadnej dumy narodowej, na przyklad z faktu ze delegacja do Paryza wyslana po krola Henryka Walezego wzbudzila zachwyt Francuzow znajomoscia jezykow. "Poeta francuski przyrownal ich do polbogow" - tak napisano w tym podreczniku! Przypomina mi to dzisiejsza nadmierna dume narodowa ksztaltowana przez PiS i Kosciol. Jestesmy ani gorsi ani lepsi od innych anrodow. Niemcy sa bogatsi, maja lepszy przemysl. To fakt. Armia nasza, no coz... jest taka jaka jest. Nie jestesmy ani potega przemyslowa ani militarna. Poziom zycia mamy niski w porownaniu z Zachodem. Wiec skad ta duma? Jest to sztucznie tworzona i podgrzewana duma, tworzona w celach politycznych. Jak dogonimy Zachod w poziomie zycia, to mozemy byc dumni jak pawie. Na razie trzeba ciezko pracowac i madrze gospodarzyc i rzadzic. Z tym ciezkim pracowaniem to jest prawie Ok, z gospodarowaniem i rzadzeniem krajem nie.
04:41, wdomanski
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 23 maja 2016
Ksiazki
11-12 czerwiec bede sprzedawał swoje ksiazki na Festiwalu Polskim przy kosciele Matki Boskiej Czestochowskiej. Ciekaw jestem jak wypadnie. Ludzie przychodza aby sie zabawic, tance, piwo. Przyprowadzaja dzieci dla ktorych organizatorzy przygotuja rozrywki i zabawy. Ksiazki - moze ktos kupi przy okazji, przez pomyłkę. 17-18-19 czerwiec z kolei Karuzela Narodow w Windsor. Tez festiwal grup etnicznych w Windsor. Bedzie i Polska Wioska. Ano zobaczymy. Poza tym to bez zmian. Praca w ogrodzie, zakupy, gotowanie. Za tydzien w ten weekend rozpoczecie sezonu w parkach w USA. Memorial Day. Duzo imprez. Zaczynaja sie festiwale wszelkiego rodzaju. W Polsce moim zdaniem rodzi sie faszyzm. Kaczynski dostal przyzwolenie od milionow na dyktaturę. W zamian za program 500Plus i inne obietnice darmowych pieniedzy czyli pieniedzy z podatkow i z pozyczek zaciagnietych przez rząd. Wzrasta deficyt budzetu, spadnie zlotowka, bedzie wzrastac bezrobocie. Minie kilka lat zanim ludzie wroca do rozumu. Nie zazdroszcze nastepnej ekipie po PiS. Finanse beda w całkowitej rozsypce. Nie starczy pieniedzy na renty, emerytury, sluzbe zdrowia i tak dalej. Chybaz ewydrukuje sie pieniadze bez pokrycia w towarach, czyli puste pieniadze. W dodatku jesli wyjdziemy z Unii Europejskiej, a na to sie zanosi, to kto wyzywi te 3 milionow Polakow ktorzy zmuszeni beda wrocic do Polski?
15:17, wdomanski
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 02 maja 2016
Windsor Canada
Niestety niezbyt udane spotkanie z Polakami w Windsor. Parada mlodych talentow - bylo zaledwie 7 dzieci w konkursie. Tym samym I rodzicow bylo niewiele. W dodatku gdy czytalem swoje opowiadanie "Smrod w sklepie" to ludzie nie zwracali uwagi, rozmawiali. Zakonczylem wiec swoj wystep, niezbyt to przyjemne. Dwa lata temu bylo zupelnie inaczej, sala reagowala zywo na moje utwory. Czyzby powolny upadek Polonii w Windsor? Slaba promocja? Jeden z ucznii 15 lat byl fenomenalny w poezji, mowil I to dobrze z pamieci dlugie patriotyczne wiersze. W Polsce ygral konkurs I wycieczke 7 dni do Polski! Sa jeszcze utalentowani mlodzi ludzie, chwala Bogu! czytajcie moje ksiazki Walerian Domanski www.DomanskiBooks.com
01:10, wdomanski
Link Dodaj komentarz »
Zakładki:
Komuchy
Sluzba zdrowia